Saas nähä miten homma onnistuu, en meinaas koskaan ole kyhännyt blogia ja pikkasen pelottaa että miten homma lähtee käyntiin ... hmmm.

Anyways, ajatuksena olis että laittaisin oman keittokirjan tänne nettiin, kun viimeisen raskauden myötä jauhopeukalot nostivat 'päätään' esille, ja nuorimmainen on nyt 4 kk eikä leipomiselle ole vielä tullut loppua. Kokkailut senkun lisääntyy ja vyötärö levenee.
 
Ja sanoin että peukalot nostivat päätään siksi, kun joskus nuorempana minä leivoin aikas paljonkin (siis teini-ikäisenä, esim. omiin rippijuhliini väsäsin tarjottavaa jonkun verran). Mutta muutettuani 18-vuotiaana ulkomaille, leipominen jäi ihan kokonaan, kun en jaksanut etsiä vastineita (esim. rahkoille, viileille, piimälle, vaniliinisokerille).

Englannissa nykyään asustetaan mieheni (englantilainen) ja 3 pojan kanssa (9vee,7vee ja 01/08 syntynyt uusin tulokas) ja vastineet olen sattuman, etsimisen ja kokeilun kautta löytänyt.
Nykyään täältä saa jopa vanilja (vai olisko vaniliini) -sokeria eikä siis tarvitse sitä kuskata sieltä Suomenkamaralta.JEEEE!!! Perunajauhojakin olen nähnyt myytävän, mutta välillä ihan haikein mielin katselen ohjeita jossa mainitaan esim. vanilja rahka taikka marianne crush. Nooh, jos mun kokkailuinto jatkuu, niin varmaan sitten on uusi lista aina suomenmatkoja varten mitä sieltä kannan selkävääränä :) 

Ja viimeviikolla kusti kuskas kotiovelle uuden hienon lelun, ihka oman ensimmäisen Kenwoodini, Kenwood compact prosperon ... ja olen ihan lovena uuteen leluuni :)

Mutta nyt yritän leikkiä tämän blogisiten kanssa lisää ja yritän laittaa muutamia kuvia kokkailuistani parin viimeisen kuukauden ajalta...

Johanna